Ved overgang til Tripletex blir ikke neste fakturanummerserie valgt automatisk, denne må du sette selv. For eksempel om siste fakturanummer i eAccounting er 99, må du velge 100 i Tripletex.
Les mer om hvordan du velger fakturanummerserie her.
Se videoen under for å lære mer om hvordan du fakturerer, eller følg dette løpet for å lære mer om fakturering i Tripletex.
Slik oppretter og sender du en faktura
- Gå til Faktura> Ny ordre/faktura.
- Velg hvilken kunde du skal fakturere. Her kan du opprette ny kunde hvis du ikke har registrert kunden enda, slik som du gjør i eAccounting. Du kan også velge kontakter. Det tilsvarer referanser i eAccounting.
- Legg inn hvor mange dager til forfall du skal gi.
- Velg produktet du skal fakturere under seksjonen «Ordrelinjer», og legg deretter til beskrivelse, antall og enhetspris. Klikk på Ny ordrelinje om du vil legge til flere produkter.
- Klikk på Neste steg.
- Velg fakturadato og hvordan du ønsker å sende faktura til kunden din. Velger du «Ikke send» blir fakturaen kun bokført i regnskapet.
- Klikk på «Send faktura».
Andre ting som kan være greit å vite før du setter i gang med fakturering i Tripletex
Vil du lære mer?
Les mer om hvordan du massefakturerer
Les mer om hvordan du lager en repeterende faktura