Når du går over til Tripletex blir ikke neste fakturanummerserie valgt automatisk, denne må du sette selv. Hvis for eksempel siste fakturanummer i eAccounting er 99, må du velge 100 i Tripletex.
Les mer om hvordan du velger fakturanummerserie her!
Se videoen under for å lære mer om hvordan du fakturerer, eller les veiviseren under.
Slik oppretter og sender du en faktura
- Gå til Faktura > Ny ordre/faktura.
- Velg hvilken kunde du skal fakturere. Her kan du opprette en ny kunde hvis du ikke har registrert kunden enda, slik som du gjør i eAccounting. Du kan også velge kontakter. Det tilsvarer referanser i eAccounting.
- Legg inn antall dager til forfall.
- Velg produktet du skal fakturere under seksjonen «Ordrelinjer», og legg til beskrivelse, antall og enhetspris. Klikk på «Ny ordrelinje» hvis du vil legge til flere produkter.
- Klikk på «Neste steg».
- Velg fakturadato og hvordan du vil sende fakturaen til kunden din. Velger du «Ikke send» blir fakturaen kun bokført i regnskapet.
- Klikk på «Send faktura».
Andre ting som kan være greit å vite før du setter i gang med fakturering i Tripletex
Vil du lære mer?
Les mer om hvordan du massefakturerer
Les mer om hvordan du lager en repeterende faktura