Velkommen til Tripletex! Har du tidligere vært kunde i eAccounting? Her finner du en oversikt over de første stegene du bør ta stilling til i Tripletex.
Vi har også laget en sjekkliste (flytteguide) med det viktigste du må huske ved overgang til Tripletex. Klikk her.
Hva bør du gjøre først i Tripletex?
-
Verifiser selskapet ditt: Du må verifisere at rett person representerer selskapet med riktig rolle. Gå til Selskap > Selskapsinformasjon > Selskapsdetaljer. Verifiser med BankID. Les mer om verifisering her.
-
Kontakter og tilganger: Kontroller at kontakter og ansatte har riktig tilganger. Les mer om hva som blir overført her.
-
Importregistre: Kontroller importerte registre (ansatte, produkter, leverandører, og kunder) fra overgangen. Kunder og leverandører finner du under Kunde > Kunder/leverandører.
-
Ansattkort: Du må manuelt legge inn eventuelle faste tillegg/trekk, firmabil og feriepenger.
Les mer om arbeidsforhold her.
Les mer om firmabil her.
-
Altinn: Koble Tripletex mot Altinn for å sende a-melding og hente elektronisk skattekort.
Les mer om kobling mot Altinn.
Les mer om kobling mot Altinn for regnskapsførere.
-
Mva-innstillinger: Angi riktig mva-innstillinger under Regnskap > Innstillinger > Mva-innstillinger. Har du omsetning (salg) med middels, lav eller ingen mva må du huke av på dette. Er du ikke mva-pliktig? Velg «Ikke registrert i Merverdiavgiftsregisteret» under Mva-status.
-
Tripletex-appen: Last ned mobilappen Tripletex. Du finner appen i App Store eller Google Store.
Les mer om Tripletex appen for deg som leder/ kontoadministrator.
Les mer om Tripletex appen for deg som ansatt.
-
EHF/eFaktura: Aktiver EHF(/eFaktura) for sending og mottak av faktura.
Les mer om aktivering av EHF her.
Les mer om aktivering av eFaktura her.
-
Bankintegrasjon: Aktiver bankintegrasjon for å koble banken til regnskapet. Vi kommer tilbake til dette i Steg 3. Du må ta stilling til om du vil benytte Bankintegrasjon med AutoPay eller Bankintegrasjon Mini.
Les mer om forskjellene her.
-
Fakturanummer: Velg fakturanummer første gang du fakturerer i Tripletex.
Les mer her.
-
Repeterende fakturaer, pågående periodiseringer, eiendeler og dimensjoner: Har du benyttet dette eAccounting? Da må dette legges inn manuelt i Tripletex. Pågående periodiseringer kan gjennomføres ved å lage manuelle bilag i Tripletex under Bilag > Nytt bilag > Avansert bilag.
Les mer om repeterende faktura her.
Les mer om dimensjoner (avdelinger) her.
Les mer om eiendeler her.
-
Lukke poster: Har du en åpen post på en kunde eller leverandør når du gjennomfører overgangen? Les mer her om hva du bør gjøre her.
-
Inkasso: Hvis du har brukt Visma Inkasso tidligere trenger du ikke å avslutte avtalen. Gå til Faktura > Innstillinger > Fakturainnstillinger > Inkassobyråer i Tripletex.
Velg inkassobyrå: «Visma Amili». Da blir avtalen automatisk omregistrert fra eAccounting til Tripletex. Alle saker som er blitt opprettet fra eAccounting blir fulgt opp av Amili. I tilfeller hvor en faktura blir betalt direkte til selskapet ditt eller skal krediteres, må du informere Amili.
Merk at inkassosaker som ble opprettet fra eAccounting ikke blir «synlig» i Tripletex. Oppgjørsbilaget som er laget etter du har migrert til Tripletex må føres manuelt i Tripletex.
Benyttet du prosjekt eller Visma Time i eAccounting? Send oss en e-post på salg@tripletex.no.
Webinar om overgangen til Tripletex
Vi anbefaler deg å melde deg på dette webinaret for å komme godt i gang med Tripletex:
Tidligere kunde i eAccounting? Lær deg Tripletex.
Ønsker du å besøke oss? Hver måned holder vi kurs på Skøyen i Oslo.