Det er ikke mulig å sende EHF til bedrifter med utenlandsk organisasjonsnummer.
Når du oppretter en ny kunde
Når du oppretter en ny kunde gjør Tripletex et automatisk søk via Brønnøysund når du legger inn firmanavn eller organisasjonsnummer.
Hvis kunden kan motta EHF-fakturaer, oppdateres feltet «Send faktura via» automatisk. Hvis kunden ikke betaler fakturaen sendes purringer på e-post, ikke via EHF. Det er derfor viktig å legge inn kundens e-postadresse i feltet «E-postadresse for fakturaer/purringer».
Les mer om hvordan du oppretter en ny kunde her.
Til eksisterende kunder
- Gå til Faktura > Innstillinger i hovedmenyen.
- Se på seksjonen «Fakturautsending».
- Endre «Send faktura via» til ønsket fakturautsendelse, for eksempel EHF.
Endringen har ikke tilbakevirkende kraft og gjelder kun på nye fakturaer som opprettes etter EHF er aktivert. Hvis kunden din ikke kan motta EHF-faktura får du en feilmelding.
Les mer om fakturainnstillinger her
Vil du lære mer?
Slik masseendrer du sendemåte på flere kunder samtidig