Når en leverandørfaktura registreres kan du aktivere bilagsautomatisering for leverandører. Se video eller følg instruksene under for hvordan du aktiverer bilagsautomatisering.
Automatisk bokføring gjelder kun for EHF-faktura.
Slik aktiverer du bilagsautomatisering:
- Gå til "Selskap>Mitt abonnement" i hovedmenyen.
- Se på seksjonen "Moduler og tilleggstjenester".
- Klikk på "Bestill" på "Bilagsautomatisering".
- Bilagsautomatsering
- Kan sende betalinger til betalingsoversikten (gjelder ikke lønnsutbetalinger)
Når du har aktivert automatisering sendes tidligere bokførte fakturaer på "opptrening". Etterhvert får du forslag til hvordan leverandørfakturaer kan føres. Forslagene er markert i gult, og gjelder:
- Kostnadskonto
- Mva-kode
- Prosjekt
- Avdeling
Forslagene på enkel føring av leverandørfaktura summeres opp på en kostnadskonto.
Forslagene på detaljert føring av leverandørfaktura vises per ordrelinje. Det betyr at du får forslag til flere ulike kostnadskontoer, i tillegg til prosjekt og avdeling, hvis du bruker dette. Klikk på "Neste" for å lære mer om hvordan bilagsautomatisering fungerer.