Automatisering ved hjelp av egne regler betyr at du selv velger hvilke fakturaer som skal bokføres automatisk.
Dette gjør du ved å legge inn en fast regel på maksimum sum per faktura, kostnadskonto og mva-kode som skal benyttes, betalingsform og eventuell avdeling.
Automatiseringsregler fungerer kun hvis du har bankintegrasjon. Les mer her.
Ønsker du ikke å følge maskinlæringen, altså Tripletex sine forslag?
Slik setter du opp egne regler for bilagsautomatisering:
- Gå til Bilag > Automatisering i hovedmenyen. Velg fanen «Leverandører uten aktivering»
- Klikk på «Aktiver» på leverandøren du ønsker å aktivere bilagsautomatisering for.
- Klikk på fanen «Leverandører med aktivering» og klikk på «Endre» på leverandøren du nettopp aktiverte. Du kan huke av flere leverandører og klikke på «Endre».
- Velg «Definer egen regel» for å velge din egen automatiseringsregel.
- Legg inn hvordan du vil at føringer mot denne leverandøren skal gjøres.
- Klikk deretter på «Lagre».
Ønsker du å fordele kostnadene på flere avdelinger?
Sett opp fordelingsnøkler for å fordele kostnadene på flere avdelinger.
Les mer om hvordan du setter opp fordelingsnøkler her