Innbetalinger med eFaktura
Dersom du bruker eFaktura og har en avtale for OCR (optisk tegngjenkjenning) på fakturaen din, vil betalingen automatisk bli registrert i Tripletex.
Les mer om KID-nummer på faktura her.
Fakturering med eFaktura
Fakturering med eFaktura gjøres på vanlig måte i Tripletex. Du ser i fakturadialogen om eFaktura er forhåndsvalgt som sendemåte. Under «Faktura > Fakturaoversikt» kan du se statusen på en eFaktura.
Her kan du se hva de forskjellige statusoppdateringene betyr:
Status |
Mer informasjon |
Under bearbeiding. Faktura sendes som eFaktura. |
Fakturaen er nå laget og klar til utsendelse. |
<dato>: Under bearbeiding. Faktura sendes som eFaktura. |
Fakturaen har blitt hentet og overført til AutoInvoice. |
Sendt som eFaktura <dato>. |
Faktura er levert til mottaker. |
Får du feilmelding?
Grunnen til at du får opp en feilmelding kan være:
- Feil mobilnummer
- Mottaker har ikke godkjent for mottak av eFaktura
- Forfallsdato er mindre enn fire dager
Dette er hvordan statusen ser ut hvis en utsendelse mislykkes:
Status |
Feilmelding - forklaring |
Sendt <dato>: Utsending av eFaktura feilet. |
Faktura er ikke levert videre fra AutoInvoice. Årsak er ikke oppgitt. |
Ønsker du å sende elektronisk faktura til en bedrift?
Les mer om å sende elektronisk faktura til en bedrift her