Hva er en integrasjon/API?
Integrasjon er en kobling mellom et eller flere systemer. En integrasjon lar deg koble et system eller verktøy du allerede bruker, sammen med Tripletex.
Ønsker du å sette opp en automatisk integrasjon finner du dette under punktet «Integrasjoner» i hovedmenyen inne i Tripletex. Her vises de integrasjonene hvor brukernøkkelen automatisk settes opp for deg.
Les mer om hvordan du setter opp en automatisk integrasjon her.
Her forklarer vi fremgangsmåten for regnskapskontorets brukernøkkel.
Skal du sette opp vanlig brukernøkkel? Les mer her.
Før du setter i gang med å lage en brukernøkkel, må du først aktivere «Integrasjoner» (API 2.0).
Slik gjør du det:
- Gå til Selskap > Mitt abonnement i hovedmenyen.
- Se på seksjonen «Moduler og tilleggstjenester».
- Bestill tilleggstjenesten «Integrasjoner». Dette gjøres av en konto- eller brukeradministrator i selskapet.
- Les gjennom vilkårene og klikk på «Aktiver».
Tjenesten aktiveres inne på regnskapsbyråets konto, og ikke hos klienten.