Slik endrer du frister og status i fristlisten:
- Gå til Klient > Klientoppgaver i hovedmenyen.
- Velg fanen «Fristliste».
- Huk av for frister i fristlisten og klikk på «Endre» for å:
-
- Endre forfallsdato på en frist: Har du egne interne frister i regnskapsbyrået eller ønsker en buffer før den offentlige forfallsdatoen til f.eks mva-meldingen? Du kan fremskynde eller forskyve forfallsdatoen med X antall dager/uker/måneder. Du kan også endre forfallsdato på flere frister av gangen, slik at du slipper å fremskynde eller forskyve én og én frist.
- Endre status manuelt til «ikke relevant»: Ligger det en frist i fristlisten som ikke er relevant for byrået eller kunden? Huk dem av som «ikke relevant». Da vises ikke oppgaven opp når du filtrerer på gjenstående frister.
- Endre status manuelt til «utført»: Er det frister som har forfalt, men som er utført manuelt (i andre systemer eller av tidligere regnskapsfører)? Hvis Tripletex ikke kan sette den som utført, kan du selv endre status til utført.