Bruker ditt selskap en revisor? Det er to måter å gi en revisoren tilgang til en konto (et selskap):
Har revisoren en egen Tripletex-konto?
Be revisoren om å sette opp en kobling med klienttilgang.
Her finner revisoren instrukser om hvordan man setter opp en klienttillgang.
Når revisoren har satt opp klienttilgang, gjør du følgende:
- Sjekk e-posten din. Du får en e-post som vist på bildet under. Har du ikke fått e-posten? Skroll litt lenger ned på denne siden.
- Logg inn i Tripletex. Du får en ny dialogboks når du er inne.
- Huk av for tilgangene du vil gi revisoren, og klikk på «Godkjenn».
- Revisoren har nå tilgang til kontoen. Administrer tilgangene under Selskap > Regnskapsfører i hovedmenyen. Velg fanen «Revisors tilgang».
Les mer om brukertilganger her.
Jeg har ikke fått e-post
- Gå til Selskap > Regnskapsfører i hovedmenyen.
- Velg fanen «Revisors tilgang».
- Huk av for «Systemtilgang» og andre nødvendige tilganger som revisor trenger.
- Klikk på «Lagre».
Revisoren har nå tilgang til kontoen din.
Revisoren har ikke en Tripletex-konto
Da må revisoren legges til som en kontakt i kontoen din.
Slik gjør du det:
- Gå til Kunde > Ny kontakt.
- Fyll ut informasjon om revisor. Du kan la feltet for «Kunde/leverandør» stå som (Ikke valgt), med mindre kontakten skal knyttes til en kunde/leverandør.
- Sørg for å skrive korrekt e-postadresse. E-postadressen er brukernavnet til revisor ved innlogging.
- Se på seksjonen «Hvilken rolle har den ansatte i bedriften?» og klikk på «Annen rolle». Her velger du «Revisor».
- La feltet «Kopier tilganger fra ansatt/kontakt» stå blankt.
- Klikk på «Opprett». Revisor mottar en e-post for å verifisere sin bruker og å lage et passord for å logge seg inn.
Har du registrert feil e-postadresse til revisoren? Les mer om hvordan du korrigerer e-post på en bruker her.