- Gå til "Lønn>Ansatte".
- Klikk deg inn på den ansatte det gjelder.
- Velg fanen "Arbeidsforhold".
- Bla ned til seksjonen "Faste tillegg/trekk". Her kan du registrere faste tillegg og trekk på den ansatte, som for eksempel kantinetrekk eller elektronisk kommunikasjon. De tilleggene/trekkene som legges til her vil automatisk komme med på lønnskjøringen.
- Velg lønnsarten for tillegget/trekket og velg om det er månedlig tillegg eller trekk (da må du legge inn beløpet på tillegget/trekket) eller om det skal være en prosentberegning av tillegget/trekket.
- Legg inn startdato (og eventuelt sluttdato) og fyll inn månedlig beløp eller prosentsats (avhengig av hva slags type tillegget/trekket er). Du kan også legge inn et totalt beløp for tillegg/trekket slik at det ikke trekkes/legges til noe mer på ansattes lønn etter at totalbeløpet er nådd.
- Klikk deretter på "Lagre".
Tillegget/trekket du har lagt inn vil nå komme automatisk med på lønnskjøringen til den ansatte.
Ønsker du å legge inn faste tillegg/trekk på flere ansatte samtidig? Les mer her.