Hva er AI?
AI står for Artificial Intelligence, og kan oversettes til kunstig intelligens på norsk. En av de mest kjente leverandørene av kunstig intelligens er Open AI med produktet ChatGPT. Nå har vi koblet Tripletex til denne GPT-teknologien for å gi deg gode svar så raskt som mulig!
For å stille et spørsmål til AI-assistenten, trykk på «Hjelp» når du er logget inn inne i Tripletex.
AI-assistenten kan svare på spørsmål om Tripletex og hvordan man bruker systemet, i tillegg til regnskapsfaglige temaer som regnskap, lønn, skatt, moms og mer. Sistnevnte er muliggjort gjennom en integrasjon med Sticos, hvor vi benytter kilder fra Sticos Oppslag.
Vi tolker spørsmålet ditt og genererer automatisk et svar fra den kilden som er best egnet til å svare. Svaret du mottar er merket med logoen til enten Tripletex eller Sticos, slik at du tydelig kan se hvor svaret kommer fra.
Svar på regnskapsfaglig innhold fra Sticos kan testes uten ekstra kostnad i en begrenset periode.
Til tross for at vi baserer de AI-genererte svarene på kilder fra Hjelpesenteret og kvalitetssikret innhold fra Sticos Oppslag, kan det i enkelte tilfeller forekomme uriktige svar.
Her er noen tips til hvordan du bruker AI-assistenten:
- Bruk spørreord. Skriv som om du snakker til et menneske, og bruk hele setninger i stedet for å bruke stikkord. Dette bidrar til bedre forståelse og mer relevante svar.
- Har du fått en feilmelding? Spør hva feilmeldingen betyr.
- Tekstfeltet har ikke tilgang til kontoen din. Det betyr at du ikke får hjelp med spørsmål om spesifikke bilag, fakturaer eller ansatte.
- Unngå å dele personopplysninger eller sensitiv informasjon.
Fikk du ikke svar på det du lurte på?
- Når AI-assistenten svarer med et standardsvar, kan du prøve å omformulere spørsmålet ditt. Et standardsvar kan for eksempel være «Jeg har dessverre ikke noe svar på det spørsmålet. Hvis du omformulerer spørsmålet ditt litt, så skal jeg prøve å gi deg et godt svar».
- Når AI-assistenten ikke kan svare, selv når du har omformulert spørsmålet, får du mulighet til å snakke med Support i vår åpningstid eller å besøke hjelpesenteret.
- Dersom du er misfornøyd med svaret, setter vi pris på om du bruker tilbakemeldingsfunksjonaliteten ved å trykke “tommel ned”. Dette vil også gi deg muligheten til å chatte med en av våre supportmedarbeidere innenfor våre åpningstider.
Hvordan vil tjenesten utvikle seg?
Vi jobber kontinuerlig med å forbedre løsningen, og vi undersøker blant annet mulighetene for å kunne gjøre handlinger i systemet og lage rapporter gjennom AI-assistenten.