Den nye ressursplanleggeren er et verktøy der man enkelt kan allokere ressurser til prosjekter eller prosjekter til ressurser (ansatte).
- For prosjektleder vil det være lett å se hvilke prosjekter som har allokert tilstrekkelig og riktige ressurser
- For administrator vil det være enkelt å påse at kapasiteten i firmaet er utnyttet
- For ansatte vil det være en fin måte å få oversikt over egne prosjekter/jobber
Den nye ressursplanlegger aktiveres under Prosjekt>Innstillinger>Avanserte innstillinger”. Du finner ressursplanen under “Timeliste” i hovedmenyen.
Ved å trykke på det store plusstegnet øverst til høyre, eller ved å trykke på de små pluss-knappene inne i kalendervisningen kan man opprette en jobb der en allokerer prosjekt eller en ansatt.
Hvis en ikke legger til prosjekter vil en kunne bruke internaktiviteter.
Dra - slipp funksjoner
Ved å trykke på en plussknapp inne i kalenderen, og dra den over flere dager, vil en kunne føre den samme jobben over flere dager. Man kan også flytte og omrokkere på prosjekter ved å dra allokeringen dit man vil.
Navigering
En kan navigere mellom ansattvisning og prosjektvisning ved å trykke på knappene under datovisningen. Man kan også navigere seg mellom dager/uker ved å trykke på kalender-ikonet helt øverst til venstre.
Tilbakemelding
Dette er en beta-versjon og vi ønsker gjerne å forbedre denne. Vi vil gjerne høre fra deg om du har forslag til hvordan vi kan gjøre dette verktøyet bedre. Gi oss tilbakemelding ved å trykke på linken.