Hva er Bankintegrasjon Mini?
Bankintegrasjon Mini gir deg tilgang til nettbanken din direkte i Tripletex. Med bankintegrasjon Mini kan du gjennomføre betalinger og bankavstemming, se oppdatert saldo og kontoinformasjon. Du kan benytte flere bankkontoer i løsningen.
Se hvordan du oppretter Bankintegrasjon Mini her:
Ønsker du ikke se videoene, kan du lese om disse stegene under.
Det er ikke mulig å betale skatt, lønn, eller gjennomføre utenlandstransaksjoner med Bankintegrasjon Mini. Har du disse behovene, trenger du bankintegrasjon via Autopay.
Les mer om bankintegrasjon via Autopay her.
Krav til aktivering av "Bankintegrasjon Mini"
- Man må være AS, ASA eller ENK
- Man kan ikke ha en eksisterende aktiv betalingstjeneste i kontoen
- Det må være en betalende konto
- Kontoen må ha regnskapsmodulen
- Basispakken har ikke automatisk bankavstemming
- Oversikt over banker som støtter "Bankintegrasjon mini" finner du her
1. Aktivere tjenesten
Gå til "Selskap > Mitt abonnement", velg “Bankintegrasjon Mini”.
Velg "Bestill".
Godkjenn avtalen og klikk på "Ok". Du kommer deretter til siden for Bankintegrasjon Mini.
2. Signere avtale med ZTL
ZTL er leverandøren av bankintegrasjon Mini. Trykk på “Gå til ZTL” for å signere avtalen.
Følg stegene og signer avtalen.
3. Velge regnskapskonto
Her kan du velge én eller flere bankkontoer (kontonummer) og knytte de til en regnskapskonto.
Bankkonto som velges her må være bedriftskonto knyttet opp mot bedriftsnettbank.
Jeg ser ikke ønsket regnskapskonto i nedtrekksmenyen
- Gå til "Regnskap>Innstillinger>Kontoplan".
- Huk av for “Bankkonto” på den regnskapskontoen som du ønsker å bruke.
Velg deretter "Neste".
4. Gi samtykke
For å bruke denne tjenesten, må du autentisere deg.
Er du DNB-kunde, autentiserer du deg på dette steget med den Bruker-ID som du benytter til nettbankinnlogging. Vet du ikke hva din bruker-ID hos DNB er? Les mer hos DNB her.
Er du kunde av en annen bank bruker du fødselsnummer.
5. Bankintegrasjon Mini er aktivert
Gratulerer! Nå har du banken din i Tripletex.
Under "Bank>Bankinnstillinger" finner du en oversikt over aktive avtaler.
Les mer om bankinnstillinger for bankintegrasjon Mini her
6. Automatisk bankavstemming
Med bankintegrasjon Mini får du automatisk bankavstemming. Informasjonen fra banken hentes hver 7 dag - (Søndag). Første gang det hentes filer, vil det være for hele inneværende måned.
Har du Basis-pakken? Da har du ikke tilgang til automatisk bankavstemming. Oppgrader pakken din under "Mitt abonnement".
Hva er bankavstemming?
Avstemming er en metode innen regnskapsføring, som går ut på å sammenligne deler av regnskapet med andre dokumenter. Målet er å sikre at opplysningene i regnskapet er korrekte, ved å kontrollere ulike kilder for å finne eventuelle avvik. Det finnes ulike typer avstemming, som bankavstemming, lønnsavstemming og reskontroavstemming. Ved bankavstemming sammenlignes regnskapet med bankutskriften. Slik kontrolleres at alle transaksjonene i banken også er dokumentert i regnskapet.
Les mer om: