Denne artikkelen er kun for SEB og DNB kunder!
Hvis du er kunde av banken SEB og DNB og ikke har norsk BankID, kun svensk BankID som du bruker i nettbanken din, kan du godkjenne betalinger med svensk BankID ved å følge fremgangsmåten beskrevet under.
For å få muligheten til å bruke svensk BankID, må du først sette opp AutoPay profilen din til at du er i Sverige.
Følg stegene nedenfor for å gjøre dette:
- Gå til https://connect.visma.com og logg inn med din e-postadresse, passord og 2-trinnskontrollkode (den samme innlogging som du bruker i Tripletex).
- Trykk på navnet ditt øverst til høyre, og deretter på knappen ‘Mine opplysninger’ (English: "My details").
- Trykk på blyanten som du finner oppe til høyre for å redigere profilen din.
4. Velg Sweden fra nedtrekksmenyen for land.
5. Trykk deretter på "Lagre".
6. Når du har trykket Lagre, vil du se at BankID symbolet under Elektronisk ID vil endre seg fra:
til
7. Du kan deretter klikke på "Legg til elektronisk ID" og linke din svenske bankID til din Autopay profil.
Vi gjør oppmerksom på at kunder av andre banker enn SEB og DNB vil få feilmelding ved betalingsgodkjenning dersom de bruker annen BankID enn norsk. Fremgangsmåten beskrevet i denne artikkelen er kun for de kundene som bruker SEB og DNB, men har ikke norsk BankID.