Under Bank > Betalinger kan du se forskjellige statusoppdateringer på betalinger. Her forklarer vi hva de betyr, men du kan også se forklaringer i videoen nederst i artikkelen.
Status | Forklaring |
Betalingen er ikke godkjent. Huk av og trykk «Godkjenn» på toppen av listen for å godkjenne betalingen og sende til bank. | |
Betalingen er godkjent og venter på å gå ut av banken. Trykk på «pil ned» for å se detaljer om status. Hvis det står «Sendt til bank», og du har ettergodkjenning i bank, kan det hende betalingen ligger i banken og venter på ettergodkjenning. Hvis det er mer enn ti dager siden forfall, legger det seg et bilag i bilagsmottaket som du kan godkjenne for å oppdatere statusen. | |
Betalingen er ferdig betalt og det har kommet returmelding fra banken om at alt er i orden. | |
Betalingen har blitt kansellert av en av de ansatte, eller du har brukt for lang tid på å godkjenne og betalingsprosessen er avbrutt. For å se en detaljert årsak til kansellering og feilmelding, trykker du på «pil ned» på samme linje som den kansellerte betalingen. |
|
Betalingen er avvist av banken. For å se en detaljert årsak til kansellering og feilmelding, trykker du på «pil ned» på samme linje som den avviste betalingen. Det er vanligvis banken som avviser. Kontakt banken for mer informasjon. |
Se video av hva de ulike statusene betyr:
Har du fått feilmelding på betaling utført med bankintegrasjon via Autopay og lurer på hva det betyr?
Les mer om vanlige feilmeldinger på betalinger her.