Veileder
Du er i steg:
- Pensjonsinnretning
- Lønnsutbetaling
- Obligatorisk tjenestepensjon
- Opprette og sende a-melding
- Registrere betaling av skatt/arbeidsgiveravgift
- Pensjonsrapportering
Sette opp pensjonsinnretning
Fra og med Januar 2021 må arbeidsgiver, som oppfyller kravene i OTP loven, oppgi pensjonsinnretninger, som det er inngått tjenestepensjonsavtale med, i A-meldingen. Informasjon om pensjonsinnretning angis i “Lønnsinnstillinger” i seksjonen for pensjonsinnretninger:
Startdato
Pensjonsinnretningen blir inkludert i A-meldingen fra den perioden som angis - dvs fra den dato som angis som startdato for pensjonsinnretningen.
Eks. Settes startdato til 15.02.21, vil pensjonsinnretningen rapporteres via A-meldingen fra og med februar.
Finn svaret på spørsmålet ditt her!
Hvordan sender jeg inn ny pensjonsinnretning i en periode hvor a-melding er sendt?
Er det behov for å rapportere pensjon for en måned hvor A-melding er sendt inn for perioden, må man sende inn en ny A-melding for å inkludere pensjonsinnretningen.
Hvordan sende ny A-melding:
Det er i tillegg til pensjonsinnretning gjort endringer i perioden som påvirker A-meldingen.
- Gå til Lønn/A-melding og velg Opprett. Send ny A-melding.
Kun pensjonsinnretning er endret i perioden.
- Gå til Lønn/A-melding. Marker ansatte som skal med i meldingen og klikk send A-melding.