Har du gjort en betaling gjennom Tripletex som du ikke ser i nettbanken?
- Ta kontakt med banken og dobbeltsjekk at den ikke ligger der.
- Sier banken at de heller finner ikke betalingen? Da har det nok skjedd en feil og betalingen har hengt seg opp.
- Du har brukt en manuell betalingsform. For å rette opp går du til bilaget > sletter betalingen > registrerer betalingen med en betalingsform som er knyttet til bankintegrasjonen din. Se her hvordan du kjenner igjen en manuell betalingsform.
Tripletex korrigerer betalingen for deg det antallet dager etter forfallsdato som du har valgt i bankinnstillingene. Betalingen legger seg da i bilagsmottaket, og du kan velge å bokføre betalingen hvis den har faktisk gått ut av banken eller slette hvis den ikke har gått ut av banken.
Velger du å slette betalingen kan du registrere en ny betaling inne på bilaget.
Les mer om betalinger som henger seg opp og ikke oppdaterer status her