Visma Connect er en innloggingsløsning som bruker tofaktorautentisering for å beskytte regnskapsdata og sensitiv informasjon. Tofaktorautentisering kombinerer noe du har med noe du vet (f.eks. koder på mobil og passord), slik at nettkriminelle ikke får tilgang til dine data.
Har du ikke tilgang til den gamle telefonen din, eller de gamle 6-sifrede kodene? Får du en feilmelding om manglende tilgang?
Følg stegene nedenfor for å logge inn på din bruker på en annen måte, eller se på denne videoen:
Slik logger du deg inn:
- Gå til home.visma.com.
- Skriv inn brukernavn. Brukernavnet er det samme som det du bruker når du logger inn i Tripletex.
3. Klikk på «Neste».
4. Skriv inn passord. Får du opp «Brukernavn/passord er ikke riktig?». Klikk på lenken under. Når det er gjort fortsetter du med stegene under.
Les mer om hvordan du tilbakestiller passordet ditt i Visma Connect her.
5. Klikk på «Logg inn» og deretter på «Prøv på en annen måte».
7. Velg «Bruk engangskode».
8. Legg inn beredskapskoden du fikk opp når du opprettet din bruker.
Har du vært i kontakt med support og mottatt ny beredskapskode? Sjekk e-posten din.
Hva er en beredskapskode?
En beredskapskode er en unik kode som dukker opp på skjermen din når du oppretter en bruker mot Visma Connect og aktiverer tofaktorautentisering.
Har du ikke beredskapskode?
Ta kontakt med support på e-post eller chat.
9. Klikk på «Bekreft».
10. Du får opp to valg, velg det som passer din situasjon best:
Når det er gjort kan du klikke på «Neste» for å gå videre med hvordan du deaktiverer og aktiverer tofaktorautentisering på din nye telefon.