Har din(e) kunde(r) gitt deg beskjed om at de får feilmelding når de forsøker å utføre en betaling til deg? Dette skjer hvis du har satt opp en OCR (KID) - avtale som Tripletex ikke støtter.
Vi støtter kun 7, 10 og 13 siffer KID med modulus 10 for utgående faktura.
Hvordan sjekker jeg siffer på OCR (KID) - avtale?
Ta kontakt med banken din for å sjekke opp hvordan bankavtalen din er satt opp, og for å endre til riktig OCR-avtale. Se under eksempel på hvordan en riktig OCR-avtale ser ut.
Har du fått en bekreftelse på at OCR-avtalen er satt opp fra banken din? Sjekk e-posten din. Innholdet i e-posten er noe slikt som dette:
AVTALEINFORMASJON MED FEIL ANTALL SIFFER KID | AVTALEINFORMASJON MED RIKTIG ANTALL SIFFER KID |
Oppdragskonto : 12345678912 Kontoeier : Selskap AS AvtaleID : 001612345 Avtalenavn : Selskap AS Kundenummer : 12345678912 Datamottaker : 00106265 Periodisering : DAGLIG = 1530 KID1 : Antall siffer: 9 / Modulus: 10 KID2 : Antall siffer: 11 / Modulus: 10 KID3 : Antall siffer: 14 / Modulus: 10 Tvungen KID: Nei |
Oppdragskonto : 12345678912 Kontoeier : Selskap AS AvtaleID : 001612345 Avtalenavn : Selskap AS Kundenummer : 12345678912 Datamottaker : 00106265 Periodisering : DAGLIG = 1530 KID1 : Antall siffer: 7 / Modulus: 10 KID2 : Antall siffer: 10 / Modulus: 10 KID3 : Antall siffer: 13 / Modulus: 10 Tvungen KID: Nei |