Når du skal utbetale lønn, må den ansatte være registrert med telefonnummer og e-postadresse. Hvis ikke vil du få opp at kontaktinformasjonen mangler eller er ugyldig slik som på bildet nedenfor.
Denne meldingen dukker opp når du er inne på Ny lønnsutbetaling > Status.
For at lønnsslippen skal komme frem til den ansatte, må du altså registrere en gyldig e-postadresse og telefonnummer på dem.
Slik løser du det:
- Klikk på ansattnavnet i blått for å komme til ansattdetaljer.
- Legg inn e-post og tlfnr i «Kontaktdetaljer». Klikk deretter på «Lagre».
- Opprett lønnskjøringen som vanlig når det er gjort.
Les mer om hvordan du lager en lønnskjøring her - Velg også når lønnsslippene skal sendes til de ansatte i feltet «Dato for sending av lønnsslipper».
Les mer om dato for sending av lønnsslipper her
SMS og e-post sendes automatisk ut klokka 08:00 på den valgte datoen. Velger du dagens dato sendes SMS og e-post i løpet av noen få minutter.