Ved oppretting av en ansatt eller kontakt som skal ha "Systemtilgang" til Tripletex, kan det være at feil e-postadresse er lagt inn eller det er behov for å endre denne i ettertid.
Når man oppretter en ansatt vil det nederst i bildet være en seksjon for "Tilganger i Tripletex". Her velger man den ansatte skal ha systemtilgang eller ikke, og evt hvilke tilgangen som skal gis.
Se gjerne egen artikkel for ansatte som kun skal ha tilgang via mobilapp for å se sin lønnsslipp - Lønnsslipp i mobilapp for alle lønnsmottakere.
Ved oppretting av ansatte med systemtilgang til Tripletex, vil det da automatisk genereres en e-post til ansatt/kontakt, med informasjon om tilganger, verifisering av e-postadresse samt oppretting av passord.
Endring av e-postadresse for innlogging til Tripletex
Er det behov for å endre e-postadressen eller legge til eller fjerne tilganger, vil en administrator i kontoen ha rettigheter til dette.
Velg den ansatte eller kontakten fra "Selskap>Ansattoversikt". Under “Flere valg” kan man filtrere.
Klikk på navnet til den ansatte eller kontakten. Velg deretter fanen “Brukertilgang”. Fjern haken for “Systemtilgang” og lagre.
Feltet under e-postadresse vil da være tilgjengelig for endring. Legg inn korrekt e-postadresse og lagre.
Sist, men ikke minst. Når e-postadressen er endret, aktiver for “systemtilgang” og lagre. Det vil da automatisk genereres en e-post til den ansatte evt kontakten.
NB. Oversikt over kun kontakter med eller uten systemtilgang finner du under "Kunde>Kontakter". Prosedyren for å endre e-postadresse for kontakter er den samme som beskrevet over.