Hvordan er arbeidsflyten mellom Rackbeat og Tripletex?
- Kunder og leverandører som opprettes og endres i Rackbeat, overføres til Tripletex.
- Kunder og leverandører som er opprettet i Tripletex blir også overført til Rackbeat, men merk at eventuelle endringer som gjøres i Tripletex etter opprettelsen ikke overføres. Denne endringen må gjøres i Rackbeat.
- Kontakter opprettet i Rackbeat overføres til Tripletex når de brukes som «Deres ref eller vår referanse» på en ordre eller et innkjøp som overføres til Tripletex.
- Produkter som opprettes eller endres i Rackbeat overføres til Tripletex. Produkter i Tripletex er låst for redigering.
- Prosjekter som opprettes i Tripletex overføres til Rackbeat.
- Innkjøpsordre som bekreftes eller bokføres i Rackbeat overføres til Tripletex, men de er ikke redigerbare. Man har bare muligheten til å sette status som lukket i Tripletex.
- Fakturautkast i Rackbeat overføres som en ordre til Tripletex ved bokføring i Rackbeat.
Normalt gjør man all ordrebehandling og lageroppdatering i Rackbeat og oppretter en fakturakladd som bokføres slik at fakturakladden overføres til Tripletex som en ordre. Faktisk fakturering skjer i Tripletex som sender ut faktura til kunde og oppdaterer regnskapet.
Les mer om hvordan du oppretter en ordre og fakturerer med Logistikk komplett her.