A-meldingen inneholder opplysninger om lønn og ytelser, i tillegg til status på alle arbeidsforhold. Alle som har ansatte, uansett om det er utbetalt lønn eller ikke, må levere a-meldingen hver måned.
Har du gjort en feil, og må annullere/slette a-meldingen og sende inn ny a-melding med oppdatert informasjon? I Tripletex må du sende en kanselleringsmelding, og deretter hente returmelding på kanselleringen. Deretter må du reversere og slette a-meldingen før du sender en ny a-melding med riktig informasjon.
Slik korrigerer du a-meldingen:
- Gå til «Lønn > A-melding».
- Sørg for å velge riktig periode og klikk på «Oppfrisk».
- Klikk på A-meldingen som står i blått under kolonnen «Bilag». Det står enten bilagsnummer i blått eller «Detaljer».
- Klikk på «Logg inn i Altinn» og logg inn i Altinn med brukernavn, passord og engangskode på SMS.
- Klikk på «Send kanselleringsmelding».
- Vent et par minutter før du klikker på «Hent returmelding» nederst til høyre.
- Reverser a-meldingen ved å klikke på «Reverser» nederst til høyre. Klikk deretter på «Slett».