Etter konvertering vil regnskapsførerkoblingen til deres regnskapsførerkonto i Tripletex bli lagt til, men de isolerte tilgangene til hver og enkelt ansatt må man legge til etter konvertering.
Dette gjør man ved å først velge kunden som er konvertert under “Kunder/leverandører”, deretter gå inn på fanen som heter Klienttilgang. Her finner dere tilgangene til alle ansatte. På nylig konverterte klienter vil ingen ansatte ligge i listen med tilganger, disse må tildeles tilgang av en som har tilgangen “Brukeradministrator i regnskapsførerkontoen” i regnskapsførerkontoen.
For å opprette tilgangene til en ansatt klikker du på de tre prikkene ute til høyre i fanen klienttilgang videre “Legg til ansatt” og velge den aktuelle ansatte og hvilken tilgangsmal du ønsker å opprette ansatte etter. Alle tilganger vil du enkelt kunne styre i det samme bildet etter at den ansatte er lagt til ved å huke på eller av tilganger under den ansattes initialer.
Hvis du ikke finner den ansatte i denne listen kan du legge de til under "Lønn>Ansatte>Ny ansatt". For at du skal få lagt til den ansatte må de også ha systemtilgang under fanen “Brukertilganger”.