Å avbryte/kansellere betalingsløpet er å stanse godkjenningen av betalingen før det blir sendt til bank og lagt til forfall. Dette skjer ved for eksempel:
- Du bruker for lang tid til å signere betalingen
- Du får opp en feilmelding under signering
- Du går ut av siden før du har signert ferdig.
Avbryter du godkjenningsprosessen, legger betalingen seg øverst på siden i betalingsoversikten.
Velg om du ønsker å godkjenne betalingen på nytt eller ikke under for videre instruks.
Ofte stilte spørsmål
Jeg kan ikke se betalingen i nettbanken, hva gjør jeg?
Ta kontakt med banken og dobbelt sjekk at den ikke ligger der.
Dersom banken sier at de heller ikke finner betalingen, da har betalingen hengt seg opp.
Tripletex vil korrigere dette for deg 10 dager etter forfallsdato for betalingen.
Da vil betalingen legge seg i bilagsmottaket, der vil du kunne bokføre betalingen dersom det har gått ut av bank eller slette betalingen dersom den ikke har gått ut av bank.
Du vil kunne registrere ny betaling inne på bilaget etter at det er gjort.
Jeg slettet en betaling, og nå finner jeg ikke igjen bilaget ?
Når du sletter betaling fra bilag i betalingsoversikten, forsvinner bilaget/ene fra oversikten. Vi anbefaler derfor å behandle ett og ett bilag slik at du har kontroll på hvilke bilag du sletter betalinger for. Evt kan du notere ned bilagsnummeret og finne tilbake til den/de via “Bilag>Bilagsoversikt”.
Gjelder det leverandørfaktura?
- Gå til "Kunde>Kunde/leverandør".
- Klikk på leverandøren eller søk på den det gjelder.
- Klikk på "Mer".
- Velg "Leverandørspesifikasjon (reskontro)".
Gjelder det bilag som ikke er bokført?
Sjekk under "Bilag>Ikke bokførte bilag".
Gjelder det avvist betaling for lønn?
Du vil finne lønnsutbetalingen som åpen post under “Lønn>Lønnsbilagsoversikt”.
Jeg har ikke knappene for "Godkjenn" eller "Avbryt"?
Kun brukere som har full betalingstilgang vil kunne se de knappene.
Ta kontakt med brukeradministrator for hjelp til å få denne tilgangen.