Mangler du en modul i appen, eller kan du ikke registrere noe eller foreta endringer?
Det kommer mest sannsynlig av at du mangler brukertilganger til den manglende modulen.
Slik fikser du det:
- Ta kontakt med din nærmeste leder for å få de nødvendige tilgangene til å utføre handlingen du ønsker å gjøre.
Skal du for eksempel godkjenne bilag til attestering eller banktransaksjoner, må du ha disse tilgangene på brukeren din. - For at lederen skal kunne delegere tilganger, må de selv ha tilgangen «Brukeradministrator».
- En person med denne tilgangen kan se de andre brukerne sine tilganger og gjøre endringer.
For å se hva de ulike brukertilgangene innebærer, kan du lese her. - For å få de nye tilgangene i appen etter at det er gjort endringer, kan du enten:
- Lukke appen helt og åpne på nytt.
- Eller logge ut og inn igjen.
Tilgangene skal nå være oppdatert og du kan se modulen(e) lederen din har gitt deg tilgang til.
Hvis du kun ser dine egne lønnslipper, men ikke har tilgang til noen andre funksjoner, så er det fordi du har brukertilgangen som heter «Kun tilgang til egne lønnslipper». Så lenge «Kun tilgang til egne lønnslipper» er aktivert, så har du ikke tilgang til resten av kontoen, selv om «Systemtilgang» er haket på. Les mer om dette her.