Når du lager en bruker (enten ansatt eller kontakt) med systemtilgang (påloggingstilgang) til Tripletex, sender systemet automatisk ut en e-post til brukeren. Denne e-posten inneholder informasjon om tilgang og de blir bedt om å verifisere e-post og lage et passord til brukeren sin.
Får ikke den ansatte eller kontakten noe e-post?
Slik sender du en ny e-post:
- Gå til ansatt via Lønn > Ansatte og velg den ansatte det gjelder, eller gå til Kunde > Kontakter og velg kontakten det gjelder.
- Velg fanen «Brukertilgang» og fjern haken for systemtilgang.
- Sjekk at e-postadressen som er registrert er riktig.
- Klikk på «Lagre».
- Huk av på systemtilgang på nytt.
- Klikk på «Lagre».
Systemet sender en ny e-post til den ansatte.
Årsaker til hvorfor den ansatte ikke mottar e-post:
- E-posten har havnet i spam/søppelpost.
- Det er lagt inn feil e-postadresse på den ansatte.
- E-post fra oss er svartelistet. Ta kontakt med din e-postleverandør for å få sjekket dette.
- E-posten kan havne i «bounce listen» vår.
Dette kan skje av ulike årsaker som for eksempel at e-postadressen er nylig opprettet.
Har du sjekket alle stegene ovenfor og ingenting fungerer? Ta kontakt med Support på chat eller e-post for å bekrefte at e-posten har kommet frem.