I Tripletex kan du viderefakturere bilag mot prosjekter, slik at du slipper og legge inn ordrelinjene manuelt på prosjektet ditt. Les hvordan du gjør det her!
Slik viderefakturerer du på prosjekt med detaljert føring:
- Legg inn informasjon om leverandøren det gjelder, fakturadato, forfallsdato, fakturanummer og totalt beløp. Legg eventuelt også inn en intern beskrivelse på fakturaen.
Har du mottatt en EHF-faktura eller PDF-faktura? Feltene her er ferdig utfylt. Sørg for å kontrollere at innholdet er korrekt. - Huk av på «Inkluder vedlagte kvitteringer ved viderefakturering» hvis du ønsker å få med dette på viderefaktureringen.
- Bla ned til ordrelinjene og klikk på visningsvalg-ikonet for å velge hva du ønsker å skjule/vise på leverandørfakturaen.
Hvilke elementer som er tilgjengelig i visningsvalg avhenger av hvilke moduler du har aktivert i Tripletex. Eksempel på dette er prosjekter, avdeling, periodisering med mer. - Er det første gang du fører mot denne leverandøren? Da må du legge inn en kostnadskonto. Marker alle eller flere av ordrelinjene om det skal være samme kostnadskonto på flere ordrelinjer.
- Velg deretter kostnadsbærer og hvilket prosjekt det skal viderefaktureres mot.
- Når alle feltene du ønsker er utfyllt, trykker du på «Opprett/lagre» nederst på siden.
Alle ordrelinjer du har valgt å viderefakturere på prosjekt er automatisk lagt inn på prosjektenes «Ordrelinje»-fane.