Papirfaktura er å sende en faktura som et brev som kunden mottar i postkassen. Du kan sende dette fra Tripletex. Når du har valgt papirfaktura som sendemåte, tilpasser fakturamalen seg automatisk slik at kundeinformasjonen passer i vinduet i brevet.
Fakturaen får statusen «Under bearbeiding. Papirfaktura sendes per post» i kolonnen «Status». Dokumentet sendes til AutoInvoice, som håndterer utsendingen av fakturaen som brev.
Hvordan ser jeg at det ikke har skjedd noe feil med utsendingen av papirfakturaen?
Status på fakturaen i fakturaoversikten oppdaterer seg som regel innen 1-8 timer til sendt/feilet. Status viser da «Sendt som papirfaktura» når den er gyldig og sendt til print.
Hvis ikke viser statusen «Utsending av Papirfaktura feilet». Dette betyr at adressen er ugyldig. Sjekk at postadressen på kunden er gyldig og klikk på «Send på nytt» på fakturaen for å prøve å sende fakturaen på nytt.