- Gå til Timeliste > Ressursplan (Gammel) i hovedmenyen.
- Klikk på «Flere valg».
- Klikk på «Planleggingsmodus» for å velge:
- Ansatt
- Prosjekt
Planleggingsmodus: Ansatt
Her kan du fordele timer på prosjekter og aktiviteter på ansatte. Du kan også administrere ressursgrupper.
Slik administrerer du ressursgrupper:
- Klikk på «Flere valg» og velg planleggingsmodus «Ansatt». Vi anbefaler at du bruker planleggingsperiode «Dag» for best mulig oversikt over ressursene dine.
- Klikk på «Ny rad» og fordel timer på forskjellige prosjekter og prosjektaktiviter eller på internaktiviteter. Har du lagt inn ferie i ferieplanen på den ansatte, ser du dette her også.
Du ser antall ledige timer per ansatt, per dag/uke/måned, avhengig av hvilken planleggingsperiode du bruker.
Ledig tid = Normaltid (-) fordelt tid
Normaltid
Legg inn normaltid under Lønn > Innstillinger og seksjonen «Normaltid». Dette er minimumskravet for å kunne se ledig tid. Varierer normaltiden per ansatt? Legg inn normaltid per ansatt slik:
- Gå til Lønn > Ansatte i hovedmenyen.
- Søk eller klikk på den ansatte det gjelder.
- Velg fanen «Arbeidsforhold» og bla ned til seksjonen «Normaltid».
- Legg inn normaltid for ønsket ansatt her.
- Klikk på «Lagre».
Planleggingsmodus: Prosjekt
Her har du tre ulike planleggingsnivåer.
- Prosjekt
- Aktivitet
- Ansatt
Planleggingsnivå – prosjekt:
Her kan du fordele timer direkte på prosjektene. Dette påvirker ikke fordelt tid på de øvrige nivåene (aktivitet og ansatt).
Planleggingsnivå – aktivitet:
Her kan du fordele timer direkte på aktiviteter. Dette påvirker ikke fordelt tid på de øvrige nivåene (prosjekt og ansatt). Her må du filtrere på enkeltprosjekt. Hvis du velger «Alle», får du kun opp en generell oversikt.
Planleggingsnivå – ansatt:
Her kan du fordele timer på de ansatte sortert etter aktivitet på prosjekt, og du må filtrere på enkeltprosjekter. Hvis du velger «Alle», får du kun opp en generell oversikt. Har du fordelt timer via planleggingsmodus «ansatt», vises disse her.