Enkelte kunder foretrekker å få tilsendt en fysisk papirfaktura. Her går vi gjennom hvordan du aktiverer funksjonen papirfaktura og hvordan det fungerer.
Med denne funksjonen påløper det ekstra kostnader. Ønsker du ikke å betale ekstra? Da kan du laste ned og skrive ut en faktura for å sende via post. Se framgangsmåte.
Slik aktiverer du papirfaktura:
- Gå til «Selskap > Mitt abonnement» i hovedmenyen.
- Bla ned til seksjonen «Ikke aktivert».
- Klikk på «Aktiver» i boksen «Papirfaktura».
Velg papirfaktura som sendemåte
Nå kan du velge papirfaktura som sendemåte på kunden din.
Slik gjør du det:
- Gå til «Kunde > Kunde/leverandører» i hovedmenyen.
- Klikk eller søk på kunden det gjelder og bla ned til seksjonen «Elektronisk faktura/purring».
- Klikk på feltet «Send faktura via» og velg «Papirfaktura».
- Klikk på «Lagre» for å registrere endringene på kunden.
- Når du oppretter en ny faktura og fakturerer ut til kunden, velger systemet automatisk «Papirfaktura» som sendemåte på kunden.