1. Hva må jeg gjøre før jeg kan sette opp integrasjon mot Bring
Du må ha en bedriftsavtale med Bring før du kan sette opp integrasjon med Bring.
Når du har dette skal du finne følgende på din Mybring-profil:
- Kundenummer
- Brukernavn
- API-nøkkel
Les mer om hva du trenger for å komme i gang med integrasjon mot MyBring hos Bring.no her
Kontakt Bring dersom du har spørsmål vedrørende din profil eller bedriftsavtale.
2. Hvordan aktivere integrasjon med Bring
- Gå til “Faktura>Innstillinger” i hovedmenyen til venstre.
- Velg fanen “Fakturaintegrasjon.
- Skru på "Aktiver integrasjon".
- Fyll inn kundenummer, e-postadresse/brukernavn og API-nøkkel som du finner på din Bring-bruker.
- Registrer foretrukket e-post adresse du ønsker å motta Bring sin bekreftelse på fraktetikett på.
- Klikk deretter på “Lagre”.
Hva kan jeg gjøre med Bring-integrasjon?
- Bestille og åpne fraktetikett fra Bring direkte på en ordre.
- Se status på ordren ved å klikke på sporingsnummer.
3. Hvordan bruke/bestille fraktetikett fra Bring
- Gå til “Faktura>Ny ordre/faktura” i hovedmenyen til venstre.
- Fyll inn informasjon om ordren som normalt.
- Deretter bla ned til seksjonen “Leveranseinformasjon”.
- Velg transportmåte og klikk på “Bestill fraktetikett” for å bestille fraktetikett.
Etter bestilling av fraktetikett erstattes knappen "Bestill fraktetikett" med en link til fraktetikett som inneholder sporingsnummer.
Fraktetiketten blir sendt på e-post til e-post adressen som er satt opp i innstillinger for fakturaintegrasjon og dukker opp på myBring-kontoen for utskrift.
Viktige forutsetninger for å kunne bestille en fraktetikett
- Transportmåte må være en av Bring-alternativene
- Land på adressen og Telefonnummer må være angitt på kundekort
- Støtte for kun en kolli
Vi støtter foreløpig kun innenlands frakt.