Etter du har sendt ut faktura til kunden din må du sørge for at det blir betalt.
I denne artikkelen forklarer vi hvordan du sender en påminnelse, purring eller inkassovarsel på din faktura. I Tripletex kan du aktivere automatisk utsending av betalingsoppfølging, eller du kan gjøre det manuelt.
Renter og gebyrer er i henhold til statens satser og oppdateres i henhold til disse. Det er også standard tekst på våre purringer, inkassovarsler mm.
Velg fremgangsmåten som passer best for deg.
Ofte stilte spørsmål
Hvordan purrer jeg på en faktura som er laget i et annet system?
Ønsker du at purring av importerte faktura skal gå automatisk?
- Sett på “Aktiver på nye kunder” via Faktura>Innstillinger i avsnittet “Automatisk betalingspåminnelse/purring” før import.
- Marker utenfor de aktiverte valgene.
Er faktura allerede importert?
Oppdater kundene samlet i ettertid ved å gjøre følgende:
- Gå til "Faktura>Innstillinger".
- Bla ned til seksjonen "Automatisk betalingspåminnelse/purring".
- Huk på "Kopier innstillingene nedenfor til eksisterende kunder".
- Klikk deretter på "Lagre".