Ønsker du å lese mer om ditt kundeforhold eller lurer du på hvordan du avslutter abonnementet ditt hos oss?
Les mer om "Mitt abonnement" her
Les mer om hvordan du avslutter ditt abonnement her
Hva inneholder en faktura fra Tripletex?
Eksempel på faktura fra Tripletex
Antall (2x2) er 2 på selskap og 2 på bruker, fordi perioden i dette tilfellet gjelder 2 måneder.
Spesifikasjoner
Etableringsgebyr
- Selskap
- Brukere
Månedspris
- Selskap
- Bruker
- Logistikk selskap
- Logistikk bruker
- API - Hvis konto har Smart-pakken og en bruker med aktiv API-nøkkel.
Årspris
- Årsoppgjør
Korrigeringer
- Prisjustering - Etterskuddskorrigering pga. oppgradering av pakke eller prisjustering for tjenestene til Tripletex.
- Endring pakke - Oppgradering til pakke som har høyere etableringsgebyr.
Tillegg på faktura
Transaksjoner
Se på denne oversikten over type transaksjoner og eksisterende priser her
Forklaring for ulike transaksjoner
Transaksjon | Forklaring |
Direkte betaling |
Gjelder betalinger utført med bankintegrasjon via Autopay eller via Bankintegrasjon Mini |
OCR/KID |
Gjelder innbetalingsfiler importert fra bank til Tripletex gjennom Autopay eller Nets. |
EHF |
Gjelder utsending/mottakelse av elektronisk faktura (EHF). |
Kredittsjekk | Les mer om kredittsjekk her |
Elektronisk bilag | Gjelder lastet opp eller mottatt bilag i elektronisk bilagsmottak. Se avsnittet "Hva regnes som elektronisk bilag i Tripletex" for mer informasjon. |
SMS |
Betalingspåminnelse eller purring varsel sendt som SMS. Les mer om SMS-varsling for betalingspåminnelser/purringer her |
Kryptert lønnsslipp | Les mer om kryptert lønnslipp her |
Brev | Les mer om brevutsendelse av inkassovarsel |
3030 Bilag år XX |
Bilag over inkludert bilagsmengde. |
Se gul markering nederst til høyre på bilde for hvordan du finner antall bilag du har.
Hva regnes som Elektronisk bilag i Tripletex?
- Et dokument som er sendt til bilagsmottaket.
- Et dokument som er lastet opp i bilagsmottaket.
- Når en eller flere sider legges til som et vedlegg på et bilag.
Tilleggsinformasjon:
- Bilag på flere sider som sendes samlet til bilagsmottaket, teller som ett elektronisk bilag. Hvis du velger å dele opp bilag med flere sider, så telles hver side som et elektronisk bilag. Dette er en egen innstilling i regnskapsinnstillingene.
- Dokumenter som sendes til dokumentmottaket eller dokumentarkivet, regnes ikke som et elektronisk bilag.
- Systemet gjør en kontinuerlig avregning.
For eksempel om du sender inn 5 bilag til bilagsmottaket telles antall 5. Dersom du så haker av for de fem og deretter velger “Slå sammen”, trekker systemet fra 4 stk bilag. På samme måte legges det til antall dersom du trykker “Del opp” på et bilag bestående av flere sider.
Faktureringsperiode/intervall
Antall måneder
- Fakturaintervaller er som oftest 2 eller 6 måneder. Antallet på spesifikasjonen er dermed antall måneder en blir fakturert for. Perioden det faktureres for, står øverst på spesifikasjonen.
Brukere
- Med Smart-pakke og Pluss m/lønnsmodul har samme pris for ansatte og brukere med systemtilgang. Komplett har én pris for brukere/ansatte med systemtilgang og én pris for ansatte som kun har tilgang til lønnsslipp.
- Ansatte blir fakturert for hele månedsperioder. Slik at hvis sluttdato bli satt i en ny månedsperiode, blir den ansatte fakturert for 1 måned.
- Les mer om fakturering av brukere her