Hva inneholder faktura fra Tripletex?
Spesifikasjoner
Etableringsgebyr
- Selskap
- Brukere
Månedspris
- Selskap
- Bruker
- Logistikk selskap
- Logistikk bruker
- API - Hvis konto har Smart-pakken og en bruker med aktiv API-nøkkel.
Årspris
- Årsoppgjør
Korrigeringer
- Prisjustering - Etterskuddskorrigering pga. oppgradering av pakke eller prisjustering for tjenestene til Tripletex.
- Endring pakke - Oppgradering til pakke som har høyere etableringsgebyr.
Tillegg på faktura
Transaksjoner
En oversikt over type transaksjoner og eksisterende priser finner du til enhver tid her.
Forklaring til ulike transaksjoner:
Direkte betaling (Autopay eller bankintegrasjon mini) - Direkte betaling fra systemet. Mer informasjon finner du her.
OCR/KID - Betalinger importert fra bank til Tripletex gjennom Autopay eller Nets. Mer informasjon finner du her og her.
Elektronisk bilag - Se gjerne artikkel “Mitt kundeforhold” avsnitt “Transaksjoner”.
EHF - Her kan du lese mer om tjenesten.
Kredittsjekk - Her kan du lese mer om tjenesten
SMS - Varsling for betalingspåminnelse
Kryptert lønnsslipp - Les gjerne mer om tjenesten her.
Brev - Brevutsendelse av inkassovarsel
3030 Bilag år XX - Bilag over inkludert bilagsmengde. Du kan se hvor mange bilag du har benyttet så langt i år ved å gå til bilag > bilagsoversikt > filtrer på ønsket år.
Dette telles som et elektronisk bilag i Tripletex:
- Et dokument som er sendt til bilagsmottaket.
- Et dokument som er lastet opp i bilagsmottaket.
- Når en eller flere sider legges til som et vedlegg på et bilag.
Tilleggsinformasjon:
- Bilag på flere sider som sendes samlet til bilagsmottaket, teller som ett elektronisk bilag. Hvis man velger å dele opp bilag med flere sider, så telles hver side som et elektronisk bilag. Dette er en egen innstilling i regnskapsinnstillingene.
- Dokumenter som sendes til dokumentmottaket eller dokumentarkivet, regnes ikke som et elektronisk bilag.
- Systemet gjør en kontinuerlig avregning.
For eksempel om man sender inn 5 bilag til bilagsmottaket telles antall 5. Dersom man så haker av for de fem og deretter velger “Slå sammen”, trekker systemet fra 4 stk bilag. På samme måte legges det til antall dersom man trykker “Del opp” på et bilag bestående av flere sider.
Faktureringsperiode/intervall
Antall måneder
- Fakturaintervaller er som oftest 2 eller 6 måneder. Antallet på spesifikasjonen er dermed antall måneder en blir fakturert for. Perioden det faktureres for, står øverst på spesifikasjonen.
Brukere
- Med Smart-pakke og Pluss m/lønnsmodul har samme pris for ansatte og brukere med systemtilgang. Komplett har én pris for brukere/ansatte med systemtilgang og én pris for ansatte som kun har tilgang til lønnsslipp.
- Ansatte blir fakturert for hele månedsperioder. Slik at hvis sluttdato bli satt i en ny månedsperiode, blir den ansatte fakturert for 1 måned.
- Se artikkel “Ansatt/Bruker-endring” for mer informasjon rundt fakturering av brukere.
Eksempel på faktura fra Tripletex:
Antall er 2 på selskap og bruker, fordi perioden i dette tilfellet gjelder 2 måneder.