Brukere/ansatte blir fakturert forskjellig ut i fra hvilken pakke som er aktivert i konto, og hvilke tilleggstjenester som er valgt.
Ansatt
Har en etableringskostnad og månedspris.
Kontakt
Har ikke etableringskostnad og blir kun fakturert for månedsperioder det er en aktivitet på brukeren (innlogging, utbetaling, timeføring ol.). Er en kontakt administrator i kontoen, vil kontakten bli fakturert som en ansatt.
Smart
Her vil det være samme pris for ansatte uansett arbeidsforhold og systemtilgang. Men det vil ikke påløpe kostnader for en ansatt/kontakt hvis konto ikke har lønnsmodul.
Komplett
Her vil det være en høyere pris for brukere som har systemtilgang.
Arbeidsforhold
Ansatte med aktivt arbeidsforhold blir fakturert.
Hvordan sjekker jeg om arbeidsforholdet til den ansatte er aktiv?
- Gå til "Lønn>Ansatte".
- Klikk deg inn på den ansatte.
- Velg fanen "Arbeidsforhold".
- Bla ned til seksjonen "Arbeidsforhold" og sjekk startdato og sluttdato.
Om sluttdato er satt etter perioden på faktura vil arbeidsforholdet bli fakturert.
Systemtilgang (påloggingstilgang)
Ansatte/brukere med systemtilgang blir fakturert.
Hvordan sjekker jeg at ansatt/bruker har systemtilgang?
- Gå til "Lønn>Ansatte" eller "Kunde>Kontakter" og klikk deg inn på brukeren det gjelder.
- Velg fanen "Brukertilgang".
- Se på seksjonen "Generelle tilganger".
Er "Systemtilgang" på så har den ansatte påloggingstilgang og blir fakturert.
Bruker til lager og logistikk
Fakturert hvis bruker har tilgang til produktmodulen.
Hvordan sjekker jeg om brukeren har tilgang til produktmodulen?
- Gå til "Lønn>Ansatte" eller "Kunde>Kontakter" og klikk deg inn på brukeren det gjelder.
- Velg fanen "Brukertilgang".
- Bla ned til seksjonen "Produkt".
Har brukeren på "Full tilgang til produktmodulen" så vil det bli fakturert for brukeren.
API
Hvis en bruker har aktiv API-nøkkel, blir konto fakturert for bruk av API med Smart-pakken. API-nøkkelen kan avsluttes ved å trykke på X til høyre på nøkkelen.