For å hente et elektronisk skattekort, må du først sette opp en kobling til Altinn. Slik gjør du det.
Elektronisk skattekort er skattekortet som ligger inne på en ansatt i Skatteetaten. Fra Tripletex kan du enkelt hente skattekortene til dine ansatte automatisk.
Slik gjør du det:
- Gå til «Lønn > Skattekort» i hovedmenyen.
- Marker ansatte du skal hente skattekort for.
- Klikk på «Hent skattekort» øverst til høyre.
4. Fyll inn fødselsnummer, passord og engangskode på SMS i dialogboksen som dukker opp. Er du regnskapsfører og bruker regnskapsbyråets Altinn ID? Velg riktig Altinn ID når du logger inn.
Får du ikke opp en dialogboks? Det kan være fordi koblingen mot Altinn er satt opp feil. Les mer her.
5. Klikk på «Logg inn i Altinn».
6. Fyll inn informasjon og velg varslingsform. Du kan velge om du ønsker å registrere telefonnummer for varsling per SMS eller ikke.
7. Deretter klikk på «Hent skattekort». Skattekortene kommer automatisk inn i Tripletex.
Mens du venter på skattekortene
Når du «venter» på å motta skattekortene, får du opp denne meldingen.
Vellykket henting av skattekort
Når skattekortene har blitt hentet opp, får du opp denne meldingen.
Feil ved henting av skattekort
Feil ved en eller flere bestillinger av skattekort markeres på den ansatte det gjelder.