NB! KUN for SEB kunder!
Hvis du er kunde av banken SEB og ikke har norsk BankID, men har svensk BankID som du bruker i nettbanken din, kan du godkjenne betalinger med svensk BankID.
For å få muligheten til å bruke svensk BankID, må du først sette opp AutoPay profilen din til at du er i Sverige. Følg stegene nedenfor for å gjøre dette:
1. Gå til https://autopay.visma.net og logg inn med din e-postadresse, passord og 2-trinnskontrollkode (den samme innloggingen som du vanligvis bruker til å godkjenne betalinger med.)
2. Trykk på navnet ditt øverst til høyre, og deretter på knappen ‘Mine opplysninger’ (engelsk: ‘My details’)
3. Trykk på blyanten som du finner oppe til høyre for å redigere profilen din
4. Velg Sweden fra nedtrekksmenyen for land
5. Trykk deretter på lagre knappen.
6. Når du har trykket Lagre, vil du se at BankID symbolet under Elektronisk ID vil endre seg fra
til
7. Du kan deretter trykke ‘Legg til elektronisk ID’ og linke din svenske bankID til din autopay profil.
Vi gjør oppmerksom på at kunder av andre banker enn SEB vil få feilmelding ved betalingsgodkjenning dersom de bruker annen BankID enn norsk, så dette er kun for de kundene som bruker SEB og ikke har norsk BankID.