Basis
Basis-pakken har det du trenger for enkel funksjonalitet i regnskapet som bilagsføring og fakturering. I tillegg har man mulighet til å integrere bank for inn- og utbetalinger.
Du vil til enhver tid ha oversikt over inntekter og kostnader via Tripletex-tavlen.
Moduler
Vi har her samlet hjelpeartikler som viser hvordan de forskjellige modulene fungerer i Tripletex (Video nederst på siden):
- Regnskap
- Produkt med enkel lageroversikt
- Bankintegrasjon m/manuell bankavstemming
Tilleggstjenester:
- Elektronisk bilag (digital håndtering)
- EHF
- KID
Kort innføring
Oppstart
(Selskap > Selskapsinformasjon)
Se at selskapsinformasjonen er satt opp korrekt, legg inn kontonummer for fakturakonto.
Fakturering
(Faktura)
Når du starter med en ny modul anbefaler vi at du alltid går gjennom innstillingene slik at de er satt opp korrekt.
Fakturainnstillinger - Tilpass innstillingene og legg til logo på faktura.
Ny ordre - Grunnlag for fakturaen.
Ordrelinjer - Her kan du opprette produkter eller tjenester du skal fakturere.
Fakturanummer settes ved første faktura.
KIDnr. på faktura: Har du KID på faktura registreres innbetalingene automatisk.
Fakturaoversikt: Her kan du se alle fakturaer. Du vil og få en oversikt over fakturaer som har registrert en innbetaling på og utestående fakturaer(ved å trykke på Periode). Her inne kan du registrere innbetalinger manuelt.
Betalingspåminnelse, purring og inkassovarsel: Inne på fakturainnstillinger kan du styre automatikken av det.
Føre bilag
(Bilag > Bilagsmottak)
Aktiverer du tilleggstjenesten Elektroniske bilag, kan du håndtere alle bilagene dine elektronisk. Mottar du EHF (Elektronisk handelseformat), vil mye av jobben være gjort.
Manuell håndtering vil være alternativet om du ikke aktiverer Elektroniske bilag. Alle typer bilag kan registreres manuelt, men selve grunnlaget for føringen (kvitteringer mm) vil du måtte lagre lokalt. Dette gjøres via Bilag > Nytt bilag)
Bank
(Bank)
Med bankintegrasjon kan man enkelt godkjenne leverandørfaktura til betaling. Når betaling er utført i banken, vil dette bli registrert i regnskapet og postene lukkes. Alternativet er å registrere utbetaling manuelt på bilaget som er ført, etter at du har betalt i nettbanken.
Avstemming av banken vil være manuell i basis-pakken.
Gjennomgang via video
Ønsker du heller å se en video for modulene i Basis-pakken? Da vil vi anbefale deg å se på denne: