Muligheten for å aktivere betafunksjonen “Rapporter Pluss” er tilgjengelig i alle kontoer. Du vil uansett ha tilgang til standardrapportene i Tripletex. Men med pluss-versjonen kan man skreddersy egne rapporter, få tilgang til ulike maler og mulighet til å dele rapporter med andre i selskapet (uten at de nødvendigvis kan se alt i rapporter eller i utgangspunktet ha tilgang til regnskapet).
Samleside for eksisterende rapporter
Det er kun den som er Bruker- og kontoadministrator som vil ha mulighet til å aktivere modulen. Man vil kjenne igjen en del funksjoner fra Excel og kjennskap til Excel vil være en stor fordel når man tar i bruk rapportmodulen.
Foreløpig kan man lage rapporter med tall fra regnskapet og prosjekt i Tripletex. Vi ønsker å tilgjengeliggjøre data fra flere moduler slik at man kan lage rapporter for andre deler av systemet etter hvert. I lenken her er det en oversikt over hvilke data man kan hente frem i rapportmodulen og hvilke funksjoner som er tilgjengelige.
Når modulen er aktivert vil man ha valgene vist på bildet under. Man har mulighet til å lage en ny rapport fra bunnen eller man kan ta utgangspunkt i en av rapportmalene vi har laget. Fordelen med det siste er at det blir enklere å se hvordan man lager en rapport og man kan hente inspirasjon. Ønsker man kun å gjøre små endringer på resultatrapporten f.eks. kan man ta en kopi av rapportmalen for resultatrapport og gjøre egne tilpasninger.
Tilganger
Full tilgang til rapportmodulen: Med full tilgang til rapportmodulen kan man opprette, endre og slette rapporter. Man kan i tillegg dele rapporter med andre ansatte/kontakter.
Tilgang til å opprette nye rapporter: Gir tilgang til å opprette rapporter. Man kan også redigere, slette og dele egne rapporter med andre ansatte/kontakter.
Hvilke rapporter en ansatt kan ha tilgang til styres via brukertilgangen til den enkelte. Man vil ikke ha tilgang til å se tallene om man ikke har tilgang til f.eks resultatrapporter. Så hva man ser i rapporten avhenger altså av øvrige tilganger.
Men det kan gis tilgang til en ansatt eller kontakt via “Del med..” direkte i de ulike rapportene. Dette gjelder da kun egenproduserte rapporter. I detaljer på rapporten velger man “Del”, velg navn på ansatt eller kontakt fra nedtrekkslisten, marker tilgang og lagre.
I oversiktsiden “Rapporter”, kan den enkelte se hvilke rapport man har tilgang til.
Rapportmaler
Her har man tilgjengelig et sett av ulike rapporter. Disse kan man bruke/benytte som grunnlag for å tilpasse egne rapporter. Velg da “Opprett egendefinert”.
Nytt bilde hvor man kan begynne å tilpasse etter eget behov.