Er du innlogget i Tripletex kan du skru av tofaktorautentisering ved å klikke på profilbilde øverst på høyre hjørne.
- Velg "Min profil".
- Se på seksjonen "Brukerinnstillinger".
- På feltet "Sikkerhet" kan du deaktivere tofaktorautentisering.
Dersom du ikke kan logge deg inn i Tripletex:
Tofaktorautentisering for Tripletex kan deaktiveres av support. Send gyldig identifikasjon (ID) på e-post til support@tripletex.no.
Gyldig ID er pass eller førerkort. Digital førerkort er ikke gyldig ID.
Ny innloggingsløsning (Visma Connect):
- Klikk på profilbilde øverst på høyre hjørne.
- Velg "Min profil".
- Under fanen "Brukerinnstillinger" kan du klikke på knappen "Gå til Visma Connect".
- Bla ned til seksjonen "Pålogging med passord".
- Klikk på "Deaktiver totrinnskontroll".
Uten Visma Connect (Deaktivering av 2FA for Autopay):
- Logg inn på home.visma.com.
- Klikk på navnet ditt øverst på høyre hjørne.
- Velg “Mine opplysninger”.
- Bla ned til seksjonen “Pålogging med passord” og se på “Totrinnskontroll”.
- Klikk på “Deaktiver totrinnskontroll” for å deaktivere 2FA for Autopay.
NB! Skrus denne av vil du ikke kunne godkjenne betalinger.
Tilbakestille 2FA - Autopay
Dette steget er dersom du mister mobiltelefonen og får ny, uten å overføre totrinnskontroll koder fra tidligere enhet.
Les mer om hvordan overføre totrinnnskoder til ny enhet her
- Gå til home.visma.com.
- Skriv inn e-post adressen din og passordet ditt (for Autopay). Når du blir bedt om 6-sifret kode, trykker du på “Prøv på en annen måte”.
- Du får da muligheten til å bruke “engangs beredskapskoden” som ble opprettet (trinn 4/5) ved aktivering av totrinnskontroll.
Se punktet “Har du ikke beredskapskode?” lenger ned dersom du ikke har engangs beredskapskode.
- Logg deg inn på home.visma.com.
- Klikk på navnet ditt øverst på høyre hjørne, og velg “Mine opplysninger”.
- Bla ned til “Pålogging med passord”.
- Klikk på “Deaktiver totrinnskontroll”.
- Da kan du klikke på “Aktiver totrinnskontroll” for å sette opp tofaktorautentisering på ny enhet.
Husk å ta vare på den nye beredskapskoden som kommer opp på skjermen!
Ofte stilte spørsmål
Jeg har ikke beredskapskode/jeg har mistet beredskapskoden min. Hva gjør jeg?
Har du ikke beredskapskode eller har mistet koden, kan du ta kontakt med Tripletex support.
Du må sende gyldig identifikasjon fra e-posten som skal motta beredskapskoden.
Dette sendes til support@tripletex.no.
Det kan ta 2-3 virkedager før du mottar ny kode.
Når du har brukt den nye beredskapskoden, vil du få opp en ny beredskapskode.
Denne må lagres.
Husk å ta vare på den nye beredskapskoden som kommer opp på skjermen!