Dette dashbordet gir deg en god oversikt over prosjektets status. Her kan du navigere mellom handlinger som skal utføres, overordnet status og fakturareserve på prosjektet. Trykk på overskriftene nedenfor for å lære mer om de ulike elementene.
Det er prosjektleder, prosjektdeltakere med admin-tilgang og personer med full tilgang til alle prosjekter som har tilgang til dashbordet.
Les mer om tilganger på prosjekt her.
Forhåndsvisning av faktura og godkjenning
Under «Fakturering» kan du se en forhåndsvisning av neste faktura med grunnlaget som er godkjent t.o.m. dagens dato.
Du kan også velge å gå direkte til en ferdig filtrert side for godkjenning av prosjekter.
Timer
Hvis du har aktivert «Godkjenning av timer til fakturering» i prosjektinnstillingene, ser du hvor mange timer du har som skal godkjennes. Du ser også hvor mange timer som er ført på prosjektet totalt.
Ordrelinjer
Her kan du se antall ordrelinjer som er fakturerbare, men som ikke har blitt fakturert. Boksen viser kun antall om ordrelinjene er markert «fakturerbar».
Reiser og utlegg
Her står antall reiser og utlegg som venter på godkjenning. Du kan klikke i feltet og få en ferdig filtrert liste over reiser og utlegg som venter på godkjenning.
Du får også se hvor mange reiser og utlegg som har blitt godkjent.
Dekningsgrad
Dekningsgraden blir beregnet ut ifra inntekter og kostnader som er knyttet til prosjektet - netto totalt utført/inntekter honorar (utført totalt) + annen inntekt (utført totalt).
Hentes fra fanen «Status», seksjonen «Overordnet status» og raden «utført totalt».
Overordnet status
Overordnet status finner du ved å gå inn på fanen Status > Overordnet status > Utført totalt i prosjektet. Inntekter er summert honorar (utført totalt) + annen inntekt (utført totalt).
Under status vises enten det fakturerte honoraret eller antall timer ganget med den planlagte timeprisen, avhengig av hvilken innstilling som er aktivert.
«Annet» viser ordrelinjer, reiser og utlegg som er ført mot prosjektet, samt ordrer som er knyttet til prosjektet.
Les mer om prosjektinnstillinger her.
Kostnader hentes summert fra kostnader (utført totalt) under «timer» og «annet» (utført totalt).
«Utført totalt» viser alt som er ført mot prosjektet til og med inneværende periode.
Fakturareserve
Honorarreserven utgjør fakturerbare timer som er ført på prosjektet, men som enda ikke er fakturert.
Dersom denne verdien er negativ, er dette en indikasjon på at det er fakturert mer enn grunnlaget som er ført på prosjektet. En typisk årsak kan være endring av timepris på allerede fakturerte timer.
A konto-reserve gjenspeiler totalt fakturert a konto-beløp. Vær oppmerksom på at a kontoreserven må være 0,- før prosjektet kan avsluttes. Ikke så vanlig å benytte på timeprisprosjekter.
Annen reserve inkluderer fakturerbare ordrelinjer, reiser og utlegg som er ført på prosjektet, samt ordre som er knyttet til prosjektet, som ikke fakturert.
Grunnlaget som fremkommer er alt som er ført til og med inneværende periode (måned).
Timeoversikt
«Denne måneden» og «Hittil i år» viser andel fakturerbare timer av totalt antall førte timer.
Fakturaer
Diagrammet viser en oversikt over totalsummer for betalte, utestående og forfalte fakturaer.
Oppgaver
Viser antall påbegynte oppgaver og totalt antall oppgaver.
Prosjektinformasjon
Viser hvilken prismodell prosjektet har, kontaktinformasjonen til kunden, kundenavn og antall underprosjekter som er knyttet til prosjektet.
Vedlegg
For å legge til et dokument kan du klikke på «Legg til» eller velge å dra dokumentet over i vedleggsområdet. Klikker du på overskriften kommer du til «Generelt arkiv/Mitt arkiv» og kan knytte dokumenter herfra til prosjektet ditt.