Hvor finner jeg innkjøpsoversikten?
Under “Produkt>Innkjøp” ligger oversikten over alle innkjøpsordre du har opprettet.
Innkjøpsoversikten viser:
- Innkjøpsnummer
- Status på innkjøpet
- Hvilken leverandør er tilknyttet innkjøpet
- Hvilken leverandørfaktura som er tilknyttet innkjøpet
- Hvilket prosjekt/ordre er tilknyttet innkjøpet
- Når innkjøpet er sendt
- Leveransedato
- Kontaktansvarlig for innkjøpet
- Valuta på innkjøpet
Funksjonalitet
Opprette nytt innkjøp eller nytt varemottak
Bruk knappene “Nytt innkjøp” og “Nytt varemottak” øverst på høyre hjørne for å opprette et nytt innkjøp eller et nytt varemottak fra innkjøpsoversikten.
Filtrering i oversikten
Klikk på “Filter”-knappen øverst til venstre i innkjøpsoversikten for å se flere filtreringsmuligheter. Du kan fltrere på leverandør, prosjekt, ordre eller produkter.
Du kan se hvilke filtere du har valgt på øverst i tabellen.
Klikk på “Nullstill” for å nullstille filtreringsvalgene dine.
Flere valg ( ⋮ )
Klikk på de tre prikkene øverst til høyre for å bytte tilbake til den gamle innkjøpsoversikten eller gi oss tilbakemelding på ny innkjøpsoversikt.
Klikk på knappen med de tre prikkene for å se et hurtigvalg for å opprette nytt varemottak på innkjøpet, vise innkjøpsorderen eller å slette innkjøpet.
Kun innkjøp med status “Sendt” eller “Åpen” kan slettes.
Visningsvalg
Klikk på visningsvalg-ikonet for å endre hvilket innhold som vises i innkjøpsoversikten.
Masseendring av status
Du kan endre statusen på flere av innkjøpene fra innkjøpsoversikten. Dette gjør du slik:
- Gå til "Produkt -> Innkjøp" i hovedmenyen.
- Huk av for innkjøpene du skal endre status på.
- Klikk på "Endre status" øverst til høyre.
- Velg ønsket status i pop-up vinduet.
- Klikk på "Bekreft" for å endre status.
Endringer på statuser på innkjøp kan ikke reverseres.
Status på innkjøp
Status | Mer informasjon |
Automatisk status på nye innkjøp. | |
Automatisk når innkjøp blir sendt på e-post, men kan også settes manuelt. | |
Når innkjøpet er ferdig behandlet. Automatisk når innkjøp blir er fullt mottatt, men kan også settes manuelt. |
|
Avvik på varemottak er registrert, men ikke fullført. | |
Manuell status. Kan for eksempel brukes når du mottar ordrebekreftelse fra leverandøren. | |
Automatisk når varemottak ikke er bekreftet, kun startet. | |
Manuell status. Kan for eksempel brukes når du ikke ønsker å slette innkjøpet du har kansellert. |