Har du byttet mobil og har den gamle tilgjengelig? Les mer her.
Har du ..
- Mistet/byttet mobil og har ikke den gamle tilgjengelig?
- Feilmelding om manglende tilgang?
Da kan du følge stegene under.
Steg 1: Logge inn på Visma Connect
- Gå til home.visma.com.
- Skriv inn brukernavn.
Brukernavn er det samme som det du bruker for innlogging i Tripletex.
3. Klikk på “Neste”.
4. Skriv inn passord.
5. Klikk på “Logg inn”.
6. Klikk på “Prøv på en annen måte” når du kommer til denne siden.
7. Velg "Bruk engangskode".
8. Legg inn beredskapskoden du fikk opp når du opprettet din bruker.
Har du vært i kontakt med support og mottatt ny beredskapskode? Sjekk e-posten din.
Hva er beredskapskode?
Beredskapskode er en unik kode som dukker opp på skjermen din når du oppretter en bruker mot Visma Connect og aktiverer tofaktorautentisering.
Har du ikke beredskapskode?
Ta kontakt med support på e-post eller chat.
9. Klikk på "Bekreft".
10. Du vil nå få opp to valg, velg det som passer best din situasjon:
Steg 2: Deaktivere totrinnskontroll
- Klikk på navnet ditt øverst på høyre hjørne.
- Velg "Mine opplysninger".
3. Bla ned til seksjonen “Pålogging med passord”.
4. Klikk på “Deaktiver totrinnskontroll”.
5. Klikk på “Neste”.
6. Velg “Mistet mobilen”.
7. Skriv inn den nye beredskapskoden du har mottatt, og klikk på “Fortsett”.
Steg 3: Aktivere totrinnskontroll
Du vil bli sendt tilbake til siden “Mine opplysninger”.
- Klikk på "Aktiver totrinnskontroll" under seksjonen “Pålogging med passord”.
- Følg deretter stegene beskrevet i denne artikkelen for hvordan du skal få registrert 6-sifrede koder på din nye enhet.