Har du ..
- Mistet/byttet mobil og har ikke den gamle tilgjengelig?
- Feilmelding om manglende tilgang?
Da kan du følge stegene under.
Steg 1: Logg inn på Visma Connect
- Gå til home.visma.com.
- Skriv inn brukernavn.
Brukernavn er det samme som det du bruker for innlogging i Tripletex.
3. Klikk på “Neste”.
4. Skriv inn passord.
Jeg får opp
"Brukernavn/passord er ikke riktig". Hva gjør jeg?
Prøv en gang til, fungerer det fremdeles ikke?
Sjekk at brukernavn er skrevet inn riktig.
Er brukernavnet riktig, følg stegene under:
1. Klikk på “Glemt ditt passord?”.
2. Huk på “Jeg er ikke en robot”.
3. Velg “Tilbakestill passord”.
4. Du vil nå motta en e-post. Klikk på “Tilbakestille passord” for å legge til nytt passord på brukeren din.
5. Prøv å logge inn på nytt.
Følg punkt 6 og nedover etter at du har fullført stegene for å logge inn.
5. Klikk på “Logg inn”.
6. Klikk på “Prøv på en annen måte” når du kommer til denne siden.
7. Velg "Bruk engangskode"
8. Legg inn beredskapskoden du fikk opp når du opprettet din bruker.
Hva er beredskapskode?
Beredskapskode er en unik kode som dukker opp på skjermen din når du oppretter en bruker mot Visma Connect og aktiverer tofaktorautentisering.
Har du ikke beredskapskode?
Ta kontakt med support på e-post eller chat.
9. Klikk på "Bekreft".
10. Du vil nå få opp to valg, velg det som passer best din situasjon.
Jeg har permanent mistet tilgang til Authenticator appen
Dette valget kan du velge dersom du har mistet telefonen eller ikke har tilgang til autentiseringsappen.
1. Klikk på "Jeg har permanent mistet tilgang til Authenticator appen".
2. Klikk på “Neste” når du får opp “Legg til ekstra lag med sikkerhet”.
3. Du vil nå få opp en ny QR-kode på skjermen.
Les mer om hvordan du laster ned app for engangskoder
4. Når QR-koden er scannet, klikk på “Neste”.
5. Skriv inn 6-sifret kode fra autentiseringsappen.
6. Klikk på “Neste”.
7. Registrer mobilnummer.
Dette steget er valgfritt, klikk på “Neste”.
8. Du vil nå få opp en ny beredskapskode - ta vare på denne!
Kopier koden og send den til deg selv på e-post.
Du er selv ansvarlig for å ta vare på denne koden.
Du kan nå gå tilbake til Tripletex og forsøke å godkjenne betaling på nytt eller forsøke å logge inn på nytt.
Jeg har midlertidig mistet tilgang til Authenticator appen
Dette valget kan du velge dersom du av andre årsaker midlertidig ikke har tilgang til autentiseringsappen men har beholdt beredskapskode.
1. Klikk på "Jeg har midlertidig mistet tilgang til Authenticator appen".
2. Skriv inn beredskapskode.
3. Du er nå logget inn og mottar en ny beredskapskode - ta vare på denne!
Kopier koden og send den til deg selv på e-post.
Du er selv ansvarlig for å ta vare på denne koden.
4. Klikk på “Jeg har skrevet ned den nye engangs nødkoden”.
5. Følg punkt 11 og utover.
Steg 2: Deaktivere totrinnskontroll
11. Klikk på navnet ditt øverst på høyre hjørne.
12. Velg "Mine opplysninger".
13. Bla ned til seksjonen “Pålogging med passord”.
14. Klikk på “Deaktiver totrinnskontroll”.
15. Klikk på “Neste”.
16. Velg “Mistet mobilen”.
17. Skriv inn den nye beredskapskoden du har mottatt, og klikk på “Fortsett”.
Steg 3: Reaktivere totrinnskontroll
18. Du vil bli sendt tilbake til siden “Mine opplysninger”. Under seksjonen “Pålogging med passord” skal du klikke på “Aktiver totrinnskontroll”.
Les mer om hvordan du aktiverer totrinnskontroll
Jeg vil godkjenne betalinger med BankID
Du må ha aktivert tofaktorautentisering for å kunne aktivere for godkjenning med BankID.
Les mer om hvordan du skal aktivere tofaktorautentisering for Autopay
- Gå til “Bank>Innstillinger”.
- Velg fanen “Betaling”.
- Huk på “Godkjenn betalinger og signer bankavtaler med BankID”.
- Klikk på “Lagre”.
Du kan nå godkjenne betalinger med BankID!
- Første betaling må dobbelt verifiseres med Visma Connect og BankID.
- Du vil også av sikkerhetsmessige årsaker måtte dobbelt verifisere deg en gang i blant selv ved aktivering av denne funksjonen.