Ved bestilling av følgende moduler vil det være krav til verifisering av alle tjenester som håndteres gjennom AutoInvoice.
- EHF (sending og mottak)
- eFaktura
- AvtaleGiro
- Papirfaktura
Verifisering er et ledd i å sikre korrekt faktura avsender, gi større trygghet og mindre sjanse for falske faktura. Det gir mottaker en garanti for at bedriften faktisk representerer det aktuelle org.nr. Dette vil også bli et krav fra AutoInvoice.
Hvem må foreta en verifisering;
- Bare Tripletex-kontoer som skal begynne å bruke en av tjeneste ovenfor
- Dersom det tidligere ikke er forhåndsverifisert med bankID av en med signerings-/prokurarett
En verifisering kan utføres av teknisk support i Tripletex (det må da verifiseres manuelt (pass eller førerkort).
En ny verifisering er ikke nødvendig for;
- Regnskapsfører med egen klientkonto
- Regnskapsførers klienter
- Kontoer hvor det er levert og bekreftet A-melding via Tripletex
- Kontoer hvor det er signert bankavtaler i Tripletex
NB! Verifikasjon gjelder for bedriften, ikke av bruker.
Verifikasjonsstatus vises i Selskapsinformasjonen.
Eksempel
Marker ønsket modul fra "Mitt abonnement", f.eks EHF og godkjenn avtalen.
Har man ikke en godkjent verifiseringsstatus i Selskapsinformasjonen, må man nå foreta en “Identifisering”.
Identifisering
Godkjenn med BankID og sjekk status i Selskapsinformasjonen. Man kan deretter foreta bestilling av ønsket tilleggstjeneste.
Etter man har verifisert kontoen med BankID, så kan man fortsette bestillingsprosessen for EHF og andre produkter som krever verifisering.