Hva er verifisering?
Verifisering av Tripletex-konto er en garanti for at bedriften faktisk representerer det aktuelle organisasjonsnummeret, altså er det en verifisering av bedriften og ikke av brukeren.
Det er et ledd i å sikre korrekt fakturaavsender, gir større trygghet og mindre sjanse for falske fakturaer.
Ved bestilling av følgende moduler er det krav til verifisering av alle tjenester som håndteres gjennom AutoInvoice:
- EHF (sending og mottak)
- eFaktura
- AvtaleGiro
- Papirfaktura
Hvem kan verifisere en Tripletex-konto?
Verifisering av en Tripletex-konto kan kun gjøres av en med signatur- eller prokurarett i selskapet.
Verifisering gjelder for deg ..
- som skal begynne å bruke en av følgende tjenester:
- EHF (sending og mottak)
- eFaktura
- AvtaleGiro
- Papirfaktura - ikke har forhåndsverifisert med BankID av en med signerings-/prokurarett tidligere.
Får du ikke verifisert?
En verifisering kan utføres av support i Tripletex dersom det feiler. Verifiseringen må da skje manuelt ved å vise gyldig ID som pass eller førerkort.
En ny verifisering er ikke nødvendig for:
- Regnskapsfører med egen klientkonto
- Regnskapsførers klienter
- Kontoer hvor det er levert og bekreftet a-melding via Tripletex
- Kontoer hvor det er signert bankavtaler i Tripletex
- Verifisering gjelder for bedrift, ikke av bruker.
Hvor finner jeg status på verifisering?
- Gå til "Selskap>Selskapsinformasjon".
- Se på seksjonen "Selskapsdetaljer".
Hvordan verifiserer jeg min Tripletex-konto?
- Gå til "Selskap>Selskapsinfomasjon".
- Klikk på verifiseringsstatus som står i rødt.
Identifisering
Godkjenn med BankID.
Verifiseringsstatus burde endre seg til "Selskap verifisert av .. "
Etter du har verifisert kontoen med BankID kan du fortsette bestillingsprosessen for EHF og andre produkter som krever verifisering.