Fra oversiktssiden for “Reiser og utlegg” kan du gjøre alt fra samme side, og du kan enkelt se hvilke reiser/utlegg som er godkjent eller utbetalt som lønn.
Filtrering
I oversikten vil du se reiseregninger og ansattutlegg ut ifra hvor i prosessen de er; Åpne, Leverte, Godkjente eller Ferdigbehandlede.
Via smartfilteret til høyre kan du foreta ytterligere filtrering av oversikten.
Ønsker du en mer detaljert visning av oversikten kan du klikke på tabell-ikonet. Her får du tilgang til mer informasjon om hvert av bilagene i oversikten.
Tannhjulet åpner innstillingssiden for reiser og utlegg.
Utenfor hvert av bilagene i de ulike seksjonene kan du utføre ulike handlinger relatert til hvor i prosessen bilaget befinner seg.
Klikk på “øyet” for å se en forhåndsvisning av reiseregningen eller ansattutlegget.
Registrere nye reiseregninger og ansattutlegg
Via menyene “Nytt utlegg” og “Ny reise” kan du starte nye registreringer.
Alternativt kan man også opprette kopi av eksisterende reiser eller utlegg.
Handlinger i oversikten
Ikonene til venstre i oversikten viser om det er en reiseregning eller ansattutlegg. Når du holder musepekeren over ikonet, så endres ikonet til en klikkbar boks.
Markerer man utenfor en eller flere bokser vil man se en blå linje med mulige handlinger øverst i oversikten.
Hele raden utenfor ikonet er klikkbar, enten det er nummeret for reise/utlegg, navn på ansatt osv. og tar deg til elementet du klikket på. Ser man et ikon for faktura i oversikten, så betyr det at Reise/utlegget er huket av som fakturerbar.
Har man valgt å bilagsføre reise/utlegget, vil man også kunne se dette i oversikten.
Godkjenn reiser og utlegg
Kun brukere med nødvendig brukertilgang kan godkjenne reiser og utlegg.
I oversikten "Til godkjenning" markerer du utenfor reiseregningen og/eller utlegget, og klikker på «Godkjenn» i menyen.
Fra handlingsknappen vil du kunne få flere valg.
Avvis
Markerer du f.eks en reise og velger "Avvis", kan du legge inn en kommentar og trykk OK
Den ansatte vil da få en varsling om avvist reise eller utlegg.
I detaljer på reisen eller utlegg vil den ansatte se grunnen til avvisning. Rette opp evt feil eller mangler, lagre og deretter velge "Levere".