En kontoadministrator kan registrere selskapet i ELMA-registeret ved å gå til “Selskap/Mitt abonnement” i hovedmenyen. Se gjerne egen artikkel om EHF her.
Opplever du følgende feilmelding?
"Validering feilet. Handlingen kan ikke utføres før alle feil er rettet. Selskapet er allerede registrert i ELMA-registeret via et annet aksesspunkt"
For å se hvilket aksesspunkt selskapet er registrert via, gå til denne siden: https://my.galaxygw.com/participantlookup
For EHF 3.0, legg inn 0192 i første felt og organisasjonsnummeret i det andre feltet. For EHF 2.0, legg inn 9908 i første felt og organisasjonsnummeret i det andre feltet. Trykk på "søk".
Finn “Access point name”:
Står det noe annet enn Visma AutoInvoice her, så vil det si at ditt firma er registrert i ELMA via et annet aksesspunkt. Hvis navnet på din tidligere systemleverandør står her, må du kontakte din tidligere systemleverandør og be de avregistrere firmaet i ELMA-registeret. Hvis det står "Nets", så må du kontakte banken din. Når de bekrefter at dere er utmeldt av ELMA-registeret, kan du forsøke å registrere selskapet på nytt via "Selskap/Mitt abonnement".