For å gjøre det lettere for kunden din å svare på en faktura du har sendt, anbefaler vi å velge hvilken e-postadresse de skal sende svar til. Avsender på e-posten vil fremdeles være noreply@via.tripletex.no.
I fakturainnstillingene kan du velge hvilken e-postadresse kundene dine skriver til når de trykker «svar» på en faktura, et tilbud eller en ordrebekreftelse de har mottatt.
Slik gjør du det:
- Gå til «Faktura > Innstillinger» i hovedmenyen.
- Bla ned til «Fakturautsending» seksjonen.
- Her kan du velge om mottakerens svar skal gå til personen hos dere som sender faktura/tilbud/ordrebekreftelse, eller om svar alltid skal gå til en fast e-postadresse.
Ikke huk av for «Kunder kan svare personen som sender fakturaen».
Årsaker til hvorfor e-post sendt fra Tripletex (for eksempel fakturaer) ikke kommer frem til mottaker:
- E-postadressen til mottaker er feil.
- E-posten oppfattes som spam av av e-postleverandøren til mottakeren (for eksempel Gmail eller Outlook).
- Be mottaker sjekke om e-posten ligger i spam/søppelpost.